Navigace

• Slovensky

Obsah

Pěšcem a věží

Minule jsme si obešli první část šachových figur. Ti, kteří to nevydrželi a vyrazili již o velikonocích, byli na několika místech zklamáni, že na několika místech ještě neměli razítka. Dnes je již vše jinak. Razítka jsou u všech figur, i když s malými změnami. Nejaktuálnější informace najdete vždy na www.karlstejnskesachy.cz.
Ale teď již k cestě. Začneme na Kosoři. Dostanete se sem autem nebo autobusem 309 a 313. Nejlepší je ale cesta na kole! Auto zaparkujte u trafostanice nebo o víkendu naproti škole. V centru je plno jednosměrných uliček, ve kterých se lehko ztratíte, o parkování nemůže být ani řeč. Černý pěšec stojí hned na kraji obce a pro razítko se vyplatí dojít do obchodu nebo ve všední den i na obecní úřad. Po cestě se totiž dostanete i na zrekonstruovanou náves před kaplí svaté Anny. Tady se prostředky z EU rozhodně použily na dobrou věc.
S razítkem se vraťte zpátky k figuře a vydejte se po nové naučné stezce Černou roklí. Cestu lemují vysoké skály a lesy, pod skalami leží mnoho kamení, někdy je možné najít i zajímavé kousky vč. zbytků dávných tvorů.
Naučná stezka Černou roklí končí v Radotíně. Tady se dejte podél Radotínského potoka dolů. Po silnici (chodníku) až k soutoku s Berounkou. Nejméně zajímavý úsek cesty je za námi a můžete vyrazit doprava směrem k lávce po cyklostezce a pěší stezce až k zátočině, u které najdete příjemnou hospůdku. Bývá plná cyklistů, bruslařů a lidí spojených s koňmi.
Ostatní pak mohou putovat podél vody až do Černošic. Těsně před lávkou stojí vpravo 2 věže. Jedna patří ke Karlštejnským šachům a druhá k sousední zahradě (nahoře). Za razítkem se budete muset vydat až do restaurace na zimní stadion (tedy nahoru, přes přejezd a ještě asi 300m směr Roblín, Solopisky.
Pokud se potřebujete vrátit zpět do Kosoře, tak dojděte k nádraží a po zelené vyšplhejte nad Černošice a dále po červené dojděte až na vyhlídku Staňkovka. Tady máte Černošice jako na dlani. Zpátky na silnici a do Kosoře je to již jen kousek.
Kdo toho nemá v Černošicích dost může pokračovat podél vody třeba až do Berouna. Po cestě pak potká figuru téměř v každé obci.